Automat na jízdenky

Bargeld- und kontaktloser Ticketautomat

Sbohem hledání drobných. Bezhotovostní automaty na jízdenky pro mobilní i stacionární provoz.

Kompaktní automaty jsou určeny pro použití v železniční dopravě a autobusech, ale také na zastávkách, nástupištích či jiných obecních zařízeních.

Terminály umožňují cestujícím rychlý, bezhotovostní a především bezkontaktní nákup jízdenek ve stacionárním i mobilním provozu. Plní nejen úkoly spojené s nákupem jízdenek, ale nabízejí i další možnosti, jako je například poskytování jízdních řádů či map měst. Barevné prvky rámu lze přizpůsobit a upozorňit tak uživatele na umístění ovládacích prvků na automatu.

Reddot design award für modernes Industrial Design in Kunststoff

Průmyslový design. Chytrý design, kompaktní tvar a spolehlivost zapůsobily také na mezinárodní porotu. Díl se značkou „Red Dot Design Award“ je symbolem vysoké kvality. Tato značka se na mezinárodní úrovni etablovala na jeden z nejhodnotnějších symbolů kvality designu, která se každoročně uděluje.

Ochrana proti vandalismu, povětrnostním vlivům a požáru. Na kryty ve veřejné dopravě jsou kladeny obzvláště vysoké nároky. Společnost KERN vyrábí díly - kryty metodou termoplastickým vypěněním (TSG). Tento proces poskytuje potřebnou volnost návrhu a umožňuje přizpůsobení se konstrukci. Zvolený materiál styren/butadien (SB) je mimořádně odolný proti nárazu a tvrdý. Části krytu jsou ohnivzdorné podle normy UL 94-V0 a mají vysoce kvalitní strukturovanou povrchovou úpravu, která zvýrazní vzhled těchto krytů a chrání díly před oděrem a čisticími prostředky.

Ochranný kryt v letectví

Ochranný kryt v letectví.

Remove before flight! Ochranné krytky pro zakrytí měřicích senzorů.

Pitotova trubice, letadlový ukazatel nebo statické porty. Bez těchto malých pomocníků v podobě senzorů a systémů by dnes žádné letadlo nemohlo vzlétnout.

Lisované ochranné kryty pro letecký průmysl. Ochrané záslepky se nasazují při delším parkování letadel a chrání citlivé části nebo otvory před poškozením a znečištěním.

Preflight check. Před každým letem obchází pilot letadlo a kontroluje, zda jsou ochranné krytky správně odstraněny. V opačném případě by totiž senzory během letu vysílaly do kokpitu špatné informace.

Výroba vozidel

Vstřikováním vyrobený technický díl pro zásahová vozidla ze sklem zesíleného polyamidu

Plastové díly u zásahových vozidel hasičů. Zásahová auta mají ve výrobě vozidel mimořádné postavení. Tomu odpovídají požadavky na jejich výrobu a vybavení.

Posuvný plastový díl se velmi často používá v hliníkovém profilu.Tam je zasunut a je volně pohyblivý. Materiál PA 6 GF se osvědčil pro  takto robustní díly pro zásahová vozidla.

Sklem zesílené plasty jsou cenově výhodné materiály pro vysoce namáhané díly. Sklo výrazně zvyšuje modul pružnosti a skleněná vlákna samozřejmě zvyšují požadovanou pevnost v tahu. Zejména v případě  polyamidu působí přidání skleněného vlákna pozitivně na vodu a zvětšení objemu. O co víc přidáme do polyamidu skleněného vlákna, tím měně vody může tento materiál absorbovat. Zvýšení objemu  tak zůstává malé.

Zejména plasty zesílené skleněnými vlákny využívají tyto výhody pro vysoce mechanicky namáhané montážní díly. Proto stále více plastů dobývá oblasti použití, ve kterých byly dříve používány lehké kovy.

Od dělení k přetváření

Existuje mnoho výrobních postupů na výrobu plastových dílů. Ne každý postup je ale vhodný pro daný díl.

Obrábění je rychlý a hospodárný způsob výroby plastových dílů v malých sériích a je převážně určen pro rozběh výroby konkrétního dílu. S přibývajícím odběrovým množstvím a našimi dalšími výrobními možnostmi  LPM, se hledala společně se zákazníkem ještě ekonomicky zajímavější výrobní technologie. Naše výkonná nástrojárna a automatizovaná výroba výlisků nabídla správnou alternativu k třískovému obrábění, a to i pro středně velké série.

Výroba dílu je prováděna vstřikováním materiálu do nástroje. Proto, že tento výrobek má zadní vybrání, následuje odformování pomocí bočního šubru. Tento technický díl se postará o to, že požadovaný konečný tvar bude správně odformovaný. Vtok je proveden jako tyčový.

Díky velmi rychlé, precizní výrobě a našemu vysoce modernímu strojnímu vybavení, patří drahé náklady na formy minulosti. Automatizace naši výroby se provádí pomocí 6-osých-robotů, protože oni umožnují velmi rychlou přestavbu výroby. Díky tomu můžeme hospodárně vyrábět již ve středně velkých sériích.

Rozmanitost výrobních možností LPM z nás dělá silného partnera pro malé a střední série. Rádi vám poradíme, který náš výrobní postup bude pro vás nejvýhodnější

Vysoce namáhané závěsy

Inserttechnik. Scharniere mit Kröpfung, gelöst als Hybridbauteil für den Flugzeugbau

Insertní technika v letectví. Závěsy pro chlazení, řešené jako hybridní díl.

Závěsy v letecké dopravě jsou komplexním úkolem. Vibrace působí trvale na konstrukci. Přesto si musí tyto součásti zachovat preciznost i při dlouhodobém používání.

Jednoduchý přístup k dílům je velmi důležitý při pravidelné údržbě letadel. Závěsy zde nabízejí ideální řešení. Pohyblivé uchycení musí ale být také spolehlivé jako fixace.

Závěsy nesou komponenty pro chlazení v letadlech. Prohnutí vytváří volný prostor k otáčení v omezeném prostoru sestavy.

Optimalizovaný modul přetváření. Skelným vláknem zesílený materiál zvyšuje tento modul z 700 MPa na 6650 MPa. Tím získáme dvě výhody: Zaprvé, trvalá  stabilita při snášení zátěže se zvyšuje. Zadruhé, materiál drží pevně síly uchycení. Spojení závěsů jsou samosvorná.

Nátrubek vakua

Edelstahl/Polyethermid-Verbund für den Flugzeugbau

Spolehlivost v konstrukci letadel. Nátrubek vakua ze sklem zesíleného polyetherimidu (PEI GF20) s upínacím kroužkem z ušlechtilé oceli.

Plastový nátrubek vede medium. Medium je agresivní, nesmí přijít do styku s kovovými díly. Dopravováno je vakuem.

Nátrubek musí uvnitř vakuového systému zabezpečovat otěruvzdorné rychlé uzavření. Zadávací listina letadla má často v seznamu uvedený plastový díl. Taktéž zde:

  • Zvýšená odolnost proti korozi za napětí. Medium je agresivní směs.
  • Zvýšený požadavek na požární ochranu pro leteckou dopravu.
  • Stabilita dílu kvůli zvýšenému mechanickému zatížení. Medium bude dopravováno vakuem, součást přezkoušena na 2 bary.
  • Dlouhá životnost a spolehlivost.
  • Optimalizace hmotnosti.

Sestava byla navržena ze sklem zesíleného polyetherimidu (PEI) a ušlechtilé oceli. Pro těsnost spojení materiálu to znamenalo najít vhodnou výrobní strategii.

Vícestupňová technika spojení: Snadno pochopitelné je zhotovení sestavy v naší hybridní technologií. To by bylo ale problematické. Sklem zesílený polyetherimid má během zpracování výrazný poměr smrštění. Plast by se mohl odchlípnout od kovového kroužku, vytvoří se mezera. Došlo by k úniku a vakuum v dopravním systému by se nemohlo vytvořit.

Vyrobeno bylo vícestupňovou spojovací technikou. Konstruktivně realizované tvarové a poddajné spojení je dosaženo na základě dodatečných úprav místa spojení pomocí temperace.

Vandalům odolné

Robustní skříně z plastů. Ochranná opatření proti působení násilí a  graffiti.

Nejen vandalové a graffiti-sprejeři ohrožují citlivou elektroniku a přístroje více, než je žádoucí. Také drsné průmyslové využití vyžaduje odpovídající robustní konstrukce a povrchy plastových dílů.

Vandalům žádnou šanci. Jako ochranu proti vandalům Vám nabízíme  nerozbitný systém TSG dílů , odolných proti úderům a škrábancům. Speciální struktura povrchu chrání dodatečně proti vandalům - graffiti sprejerům.

Ochrana proti vandalům. Tak dnes dodáváme robustní a vandalům  odolnou techniku skříní s využitím ve venkovním prostoru, např. jako

  • Panely pro nouzové volání
  • Díly skříní a kryty pro vjezdové a výjezdové terminály
  • Přístroje pro jízdenky v autobusech a ve vlacích
  • Přístupový systém na veletrzích
  • Funkční díly pro městský mobiliář
  • Krytové systémy pro informační a peněžní automaty, samoobslužné systémy nebo jiné přístroje
  • Vandalům odolné ovládací panely pro samoobslužné automaty, stánkové a internetové terminály a informační systémy ve venkovních prostorech
Anti-Graffiti-Lack und robuste Kunststoffgehäuse
Panel nouzového volání. Vandalům odolný systém sestávající z robustní konstrukce s až 20 mm silnými stěnami, vyrobený z materiálu zesíleného skleněným vláknem a graffiti sprejerům odolným lakem.

Venkovní zrcátka

Personentransport: Außenspiegel für Busse und Bahnen

Bičování proudícím vzduchem za jízdy, extrémní počasí a otřesy. Velkoplošná venkovní zrcátka jsou něčemu vystavena. Vyrábíme kryty zrcátek pro autobusy odolné proti rázu a poškrábání.

Autobusy jsou vybaveny pro systém viditelnosti různými zrcátky. Kryty různých tvarů a velikostí pro hlavní zrcátko, širokoúhlé zpětné zrcátko, blízkopohledové zrcátko a přední zrcátko vyrábíme vstřikováním z kompaktního obarveného ABS UV. Kloub mezi zpětným zrcátkem a tyčovým ústrojím vstřikujeme z rázuvzdorného polyamidu. Sestava ze zrcátkového krytu a uchycení tvoří jeden aerodynamicky tvarovaný celek. 

  • Leptaná struktura versus erodovaná struktura. Pravidelná jemná struktura je do nástroje vyleptána. Takto jsou barvy vysoce lesklé a kryt zrcátka  vyzařuje vysokou hodnotou, jak je možno dokázat s erodovanou strukturou. Nejen kvůli trojrozměrně vytvarované vzhledové ploše. Navíc nabízí plochy leptané struktury vyšší odolnost proti poškrábání než špice erodované struktury.
  • Volba materiálu. Akryl/nitril/butadien (ABS) je kvalitní materiál. Je ceněn kvůli jeho kvalitnímu povrchu. Kompaktní obarvenený ABS má dobrou odolnost proti vlivům povětrnosti, vysokou rázovou pevnost a navíc je stabilizovaný proti UV záření.
  • Vhodný k lakování. Většina polymerů styrenu jsou plasty velmi vhodné pro lakování. Tak i ABS. Důležité pro toto použití, neboť venkovní kryty zrcadlových systémů jsou rády lakovány do barvy karoserie.

Plasty v případě požáru

Proti a pro případ požáru. Dvojitě zabezpečené materiály.

Technické plasty v dopravních prostředcích a elektrických přístrojích jsou dnes nevyhnutelné. Nabízejí při nepatrné hmotnosti dobré mechanické vlastnosti a hlavně úsporu výrobních nákladů. Ale ani to nestačí. Materiály musí být bezpečné. Nesmí vytvářet žádné ohnisko požáru stejně jako v případě požáru, uvolňovat toxické a leptající spaliny a tím způsobovat škody na lidech a majetku.

Proti případnému požáru. Plasty hoří při nadměrném přívodu tepla a za současného kontaktu s kyslíkem. Co možná nejvyšší kyslíkový index, tato hodnota udává množství kyslíku potřebného k hoření, a výše teploty vznícení určuje protipožární plast. Skříň elektropřístroje by se neměla vznítit v důsledku teplotní špičky vzniklé zkratem. V případě požáru zamezí zabudovaná požární ochrana dalšímu hoření plastu, neboť samozhášivé plasty potřebují k hoření více jak v atmosféře obsažených 21 % kyslíku.

V případě požáru. Pokud hoří v uzavřených prostorech s omezenou možností úniku, jako například v letadlech, na železnicích, musí být hustota a toxický dopad kouřových plynů pokud možno minimální. Takto mimořádně nízkou hustotou kouřových plynů a toxicitou se vyznačují např. látky při rozkladu polyethersulfonu (PES) a polyetherimidu (PEI).

Třída hoření UL 94 V-0.
Výběr samozhášivých plastických hmot.
  Index kyslíku
  ISO 4589
Jednotka [%]

Částečně krystalické

PFA 95
PPA GF33 V0 55
PEEK 35
PA 6 V0 34
PA 6 M30 V0 55

Amorfní

PEI GF30 48
PES GF20 44
PPSU 38
PC GF10 V0 36
PC V0 35
PC+ABS V0 30
ASA+PC V0 30
PPE V0 29



Kromě toho většina námi zpracovávaných plastů může obsahovat i cenově hospodárný materiál zpomalující hoření.

 

 

 

Ochranná pouzdra pro důležitá ocelová lana

Seilschutz für Seilbahnen aus Gusspolyamid

Ocelová lana bezpečně upevněná do země. Rázově houževnatý litý polyamid chrání před poškozením jednotlivá lanka.

Moderní nosné lanové dráhy patří k nejbezpečnějším lanovým prostředkům pro zboží a osoby. Vedle pohyblivého tažného lana jsou upevněny celé svazky ocelových lan s různými funkcemi mezi stanicemi v údolí a na vrcholu kopce podél lanové trati visuté lanové dráhy. Je to např. nosné lano, kabel pro přenos dat a lano chránící před bleskem.

Ochrana lana z polyamidu. Statická ocelová lana jsou v zemi pevně ukotvena. Přesně na tento přechodový bod jsou učiněna preventivní opatření pro bezpečnost. Jednotlivé prameny lana jsou chráněny před možným poškozením střihem. Masivní, z plného bloku vypracované pouzdro držáku oplášťuje přechodový bod a přispívá k bezpečnosti horské lanové dráhy. Každé pouzdro držáku je kusová výroba. Ve statice stavební konstrukce musí být zohledněno stanovení úhlu, průměr lana a konstrukce ukotvení v zemi.

Řadič návěstí odolný proti vlivům povětrnosti

<span class="initialism">Wetterfest:</span> Handgehäuse aus schlagzähem Kunststoff

Signalizační technika ve venkovním prostředí. Robustně zkonstruované kryty výstražné signalizace pro stavební dělníky na železnici.

Železniční trať je pro dělníky obzvláště nebezpečné prostředí. Při práci na železnici je nutná robustní konstrukce signalizační techniky. Neboť se počítá s bezporuchovostí při extrémních povětrnostních podmínkách, kdy musí být všichni zaměstnanci na pracovišti varováni před blížícím se vlakem.

Na vysoké zatížení dimenzovaný kryt signalizačního řídicího přístroje v ruce venkovní hlídky splňuje všechna očekávání. Ruční řídicí přístroj se vyznačuje ergonomickým ovládáním, funkčním upínačem povelového přístroje a solidním provedením. Obě poloviny skříně jsou vyrobeny termoplastickým vypěněním (TSG) v cenově výhodném nástroji z hliníku.

IK-rázová pevnost. Kryty pro elektrická zařízení.CEI EN 50102 uvádí 10 druhů ochran pro rázovou pevnost. Konstatuje, jakou sílu úderu [J] musí kryt minimálně vydržet.
Druh ochrany Síla úderu Rohový rádius kladívka Materiál kladívka Hmotnost kladívka
  [J] [mm] [–] [kg]
IK00 žádná rázová pevnost
IK01 > 0,15 10 Polyamid 0,2
IK02 > 0,20 10 Polyamid 0,2
IK03 > 0,35 10 Polyamid 0,2
IK04 > 0,50 10 Polyamid 0,2
IK05 > 0,70 10 Polyamid 0,2
IK06 > 1 10 Polyamid 0,5
IK07 > 2 25 Ocel 0,5
IK08 > 5 25 Ocel 1,7
IK09 > 10 50 Ocel 5
IK10 > 20 50 Ocel 5