Výpočet vodicí kladky. Návrh technických dílů.
Materiál pro vodicí kladky musí být zvolen tak, že se kladky a válečkové dráhy pokud možno málo opotřebí, také při vysokém zatížení. Ke snížení hluku a zvýšení životnosti strojních součástí, jako ložisek, by mělo být tlumeno chvění. Mělo by se zamezit přenosu hluku z pojezdu na ocelovou konstrukci nebo soustavu.
Tyto požadavky splňují ve vysoké míře termoplasty
- Polyacetal (POM)
- Polybuthylentherephalat (PBT)
- Polyamid 6 (PA 6)
- Polyamid 66 (PA 66)
- Litý polyamid 6 G 210 (PA 6 G 210)
a obzvláště náš speciálně nastavený
- Litý polyamid 6 G 212 (PA 6 G 212).
Tyto materiály mají vysokou únavovou pevnost a dobrou vlastnost vrátit se po zatížení do původního stavu. Oproti obvyklým materiálům na kladky, jako ocel nebo ocelolitina, mají nižší modul pružnosti. Proto se zdeformují při zatížení silněji než ocel a vytvoří se tak větší dosedací plocha, specifický tlak bude menší. Současně ale mají také dostačující schopnost vrátit se do původního stavu.
Kladky jsou hospodárně obráběny z těchto polotovarů třískovým obráběním. POM, PA 6 a PA 66 mohou být zpracovány také vstřikováním.
Vstřikované kladky jsou z výrobně technických důvodů vyráběny (odlehčené s výztužnými žebry a max. tloušťkou stěn 15 mm) Výpočet takových kladek je nákladný a neměl by zde být vyžadován.
Prosím zadejte Vaše údaje a klikněte na tlačítko POSLAT. Obratem obdržíte vypočtené hodnoty. Samozřejmě zdarma.